Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

تعداد کشته شدگان تاج جدید نزدیک به 90 هزار نفر است! وزیر بهداشت ایالات متحده "گلدان" را به سمت رنگین پوستان می اندازد؟

به گزارش سی ان ان ، هازارد هنگام پذیرفتن برنامه "دولت اتحادیه" سی.ان.ان که به میزبانی جک تپر برگزار شد ، اظهارات مربوطه را مطرح کرد. در ابتدای نمایش ، تاپر با اشاره به اینکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از پنومونی تاج جدید در ایالات متحده به 90 هزار نفر رسیده است ، سپس هازارد علت این امر را سلامتی آمریکایی ها دانست و گفت: "متأسفانه ، ایالات متحده جمعیت بسیار متنوعی دارد. گروه های بسیار ناسالم با بیماری های همزمان ، که بسیاری از افراد جامعه ما ، به ویژه آفریقایی آمریکایی ها و جوامع اقلیت را در معرض خطر قرار می دهد ، زیرا این افراد دارای اختلافات بالقوه بیماری و بیماری های مرتبط هستند. این در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا است البته ما باید میراث ناخوشایند را حل کنیم. "

وقتی تاپر در ادامه س whetherال کرد که آیا اظهارات هازارد به این معنی است که بسیاری از آمریکایی ها به دلیل COVID-19 جان خود را از دست داده اند زیرا "آنها از سلامتی کمتری نسبت به سایر مناطق جهان برخوردار بوده اند" ، هازارد آن را انکار کرد ، اما بیشتر اظهار داشت که ایالات متحده "بار بیماری های همزمان به طور جدی متناسب نیست (از جمله چاقی ، فشار خون بالا ، دیابت). این حقایق ثابت می کند که ما را در معرض خطر هر نوع بیماری قرار می دهد."

وقتی تاپر س askedال کرد که آیا این به معنای "تقصیر آمریکایی" است که باعث این تعداد مرگ و میر شده است ، هازارد گفت که "این یک اشتباه نیست" و گفت که این یک اپیدمیولوژی ساده است ، "اگر ما از بالا با فشار خون و دیابت ، با خطر عوارض جدی ناشی از ویروس کرونا مواجه خواهیم شد. "



بیانیه هازارد به سرعت مورد پرسش رسانه های آمریکایی قرار گرفت. CNN به نقل از مطالعه منتشر شده توسط رسانه عمومی آمریکا (APM) در 11 مه و اشاره کرد که در آن زمان بیش از 80 هزار مرگ در ایالات متحده رخ داده است که فقط 17155 مورد آن سیاه پوست بوده اند.



وکس همچنین در مقاله ای تجزیه و تحلیل کرد که "بی عدالتی بهداشت عمومی باعث افزایش تعداد کشته شدگان رنگین پوست شده است" درست است ، اما مقصر دانستن علت اصلی تلفات در ایالات متحده بیش از سایر کشورهای جهان ، یک شربت است. این بدان معنی است که اقلیت مسئول این امر است ، نه دولت فدرال.



رسانه های آمریکایی همچنین خاطرنشان کردند که توضیحات مستقیم و گسترده تر درباره تعداد غیرمعمول زیاد مرگ و میر در ایالات متحده باید پاسخ "آشفته" و "ضد علمی" دولت آمریکا به بیماری همه گیر باشد. حتی اگر رنگین پوستان واقعاً از سلامت خوبی برخوردار نیستند ، این نتیجه حاشیه سازی طولانی مدت اجتماعی و اقتصادی و تغذیه ناهموار آنها است. به عبارت دیگر ، اظهارات هازارد قابل لغو است. این افراد رنگین پوست نیستند که در افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از ذات الریه کرونر جدید در ایالات متحده نقش داشته اند ، اما دولت ایالات متحده در حال ارتقا مرگ افراد رنگین پوست است.

ملاحظات برابری بهداشتی و اقلیت های قومی و گروه های قومی

سلامت سیستماتیک و بی عدالتی اجتماعی طولانی مدت خطر ابتلا به بسیاری از اقلیت های قومی و قومی با COVID-19 و مرگ ناشی از آن را افزایش داده است. "اقلیت ها و گروه های قومی" شامل افراد رنگین پوست با طیف گسترده ای از سوابق و تجربیات می شود. اما بسیاری از افراد در این گروه ها از تجربیات مشابهی برخوردارند. از نظر تاریخی ، عوامل اجتماعی سلامت آنها را از دستیابی به فرصت های برابر برای سلامت اقتصادی ، جسمی و عاطفی باز داشته است. [1]


مجموعه ای از شواهد در حال رشد نشان می دهد که برخی از اقلیت های قومی و قومی به طور نامتناسبی تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته اند. [2] ، [3] ، [4] ، [5] ، [6] بی عدالتی های تعیین کننده اجتماعی در سلامت این گروه ها (مانند فقر و دسترسی به خدمات پزشکی) با هم مرتبط و گسترده هستند نتایج و خطرات م healthثر بر سلامتی و کیفیت زندگی. [1] برای دستیابی به برابری سلامت ، باید موانع را برطرف کنیم تا همه از فرصت برابر برای سالم ماندن برخوردار شوند.


عواملی که منجر به افزایش خطر می شوند

بسیاری از بی عدالتی ها در عوامل اجتماعی سلامت ، خطر ابتلا به اقلیت های نژادی و قومی با COVID-19 و در نتیجه مرگ را افزایش می دهد. این بی عدالتی ها عبارتند از:


تبعیض: متأسفانه ، در برخی از سیستم ها اقدامات محافظه کارانه ای وجود دارد که برای محافظت از رفاه و سلامتی مردم طراحی شده است. این سیستم ها شامل مراقبت های بهداشتی ، مسکن ، آموزش ، عدالت کیفری و سیستم های مالی هستند. رفتارهای تبعیض آمیز ، از جمله نژادپرستی ، می تواند منجر به فشارهای مضر طولانی مدت شود و عوامل اجتماعی و اقتصادی ایجاد کند که خطر ابتلا به COVID-19 را برای اقلیت های قومی و گروه های قومی افزایش می دهد. [5] ، [7] ، [8] ، [9]

دسترسی و استفاده از خدمات پزشکی: در مقایسه با سفیدپوستان غیر اسپانیایی تبار ، برخی گروههای نژادی و قومی بیشتر بیمه نیستند. [10] دسترسی به خدمات پزشکی برای این گروه ها همچنین ممکن است توسط بسیاری از عوامل دیگر ، مانند ناراحتی ، مراقبت از کودک یا مرخصی ، موانع ارتباطی و زبانی ، تفاوت های فرهنگی بین بیماران و ارائه دهندگان و گذشته در سیستم خدمات پزشکی محدود شود. و تبعیض فعلی. [11] برخی از اقلیت های نژادی و قومی ممکن است در دریافت معالجه تردید داشته باشند زیرا به دولت و سیستم های خدمات پزشکی مسئول حل بی عدالتی های درمانی اعتماد ندارند [12] و وقایع تاریخی ، مانند برج برای مردان آمریکایی آفریقایی تبار بدون درمان سفلیس تحقیق اسکیگی و عقیم سازی اجباری بدون اجازه. [13] ، [14] ، [15] ، [16]

شغل: برخی از اقلیت های نژادی و قومی تعداد نامتناسبی از افراد را در محیط های اصلی خدمات خدماتی مانند امکانات خدمات پزشکی ، مزارع ، کارخانه ها ، فروشگاه های مواد غذایی و حمل و نقل عمومی تشکیل می دهند. [17] کارگران در چنین محیط هایی به دلیل عوامل مختلفی (از جمله تماس نزدیک با مردم یا سایر کارگران ، عدم توانایی کار در خانه و عدم مرخصی استعلاجی با حقوق) بیشتر در معرض ویروسی قرار می گیرند که باعث COVID-19 می شود. [18]

تحصیلات ، درآمد و شکاف بین فقیر و غنی: بی انصافی برخی اقلیت های قومی و قومی در دسترسی به فرصت های آموزشی با کیفیت بالا ممکن است منجر به پایین آمدن نرخ فارغ التحصیلی دبیرستان و دشواری در پذیرش دانشگاه شود. این ممکن است گزینه های شغلی آینده را محدود کند ، و باعث شود آنها مشاغل کم درآمد یا ناپایدار را انتخاب کنند. [19] افرادی که گزینه های شغلی محدودی دارند ممکن است انعطاف کافی برای ترک شغل نداشته باشند که باعث می شود بیشتر در معرض ویروس COVID-19 قرار بگیرند. افرادی که با این وضعیت روبرو هستند معمولاً حتی در صورت بیماری نمی خواهند مرخصی بگیرند زیرا بودجه کافی برای خرید مواد غذایی و سایر ملزومات ندارند.

مسکن: شرایط زندگی برخی از اقلیت های قومی و گروه های قومی کاملا شلوغ است ، بنابراین پیروی از استراتژی های پیشگیرانه چالش برانگیزتر است. در برخی فرهنگ ها ، زندگی در چندین خانه از اعضای خانواده برای یک خانه مسکونی معمول است. علاوه بر این ، در طی اپیدمی جهانی COVID-19 ، نرخ بیکاری برخی از گروه های قومی و قومی در حال افزایش و نامتناسب است [19] ، که ممکن است خطر تخلیه ، بی خانمانی یا مسکن مشترک آنها را افزایش دهد.

عوامل فوق و برخی دیگر از عوامل مربوط به افزایش تعداد موارد COVID-19 ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در مناطقی است که اقلیت های قومی و قومی در آن زندگی می کنند ، مشغول تحصیل ، کار ، سرگرمی و انجام فعالیت های مذهبی هستند. [5] ، [10] ، [20] ، [21] این عوامل همچنین باعث افزایش برخی از مشکلات سلامتی می شوند و این مشکلات سلامتی خطر ابتلا به COVID-19 شدید را افزایش می دهد. علاوه بر این ، استراتژی های جامعه برای کاهش سرعت گسترش COVID-19 ممکن است به برخی از گروه های نژادی و قومی آسیب های غیرمنتظره ای وارد کند ، مانند از دست دادن دستمزد ، کاهش دسترسی به خدمات و افزایش فشار. [بیست و دو]


چه می توانیم بکنیم

بیماری همه گیر جهانی COVID-19 ممکن است نحوه اتصال و حمایت از یکدیگر را تغییر دهد. وقتی افراد و جوامع از توصیه های COVID-19 استفاده می کنند و به موقعیت های مربوطه (مانند تعطیلی مدارس ، تعطیلات محل کار ، فاصله اجتماعی) پاسخ می دهند ، آنها اغلب تأثیر منفی زیادی بر سلامت عاطفی مانند از دست دادن روابط اجتماعی و حمایت اجتماعی دارند. پیوندهای مذهبی ، خانوادگی و فرهنگی مشترک منابع مهم حمایت اجتماعی هستند. حتی اگر فاصله جسمی خود را با یکدیگر حفظ کنیم ، باز هم باید راه هایی برای حفظ حمایت و تماس ، تقویت و تشویق افراد و جوامع برای محافظت از خود ، مراقبت از بیماران ، اطمینان از سلامتی کودکان و کنار آمدن بهتر با استرس پیدا کنیم.


سازمان های اجتماعی و مذهبی ، کارفرمایان ، سیستم های پزشکی و ارائه دهنده خدمات بهداشتی ، آژانس های بهداشت عمومی ، سیاست گذاران و احزاب دیگر همگی نقش مهمی در کمک به ارتقا to برابری سلامت داشته اند. برای جلوگیری از شیوع COVID-19 ، ما باید با هم کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که عموم مردم به منابعی برای حفظ و مدیریت سلامت جسمی و روانی خود دسترسی دارند ، از جمله دسترسی آسان به اطلاعات ، آزمایش های مقرون به صرفه و خدمات پزشکی و بهداشت روان. برنامه ها و اقدامات ما باید مطابق با شرایط جوامعی باشد که مردم در آن زندگی می کنند ، تحصیل می کنند ، کار می کنند ، سرگرمی می کنند و فعالیت های مذهبی انجام می دهند.

Disinfo: ایالات متحده ممکن است اسلحه های بیولوژیکی در جورجیا توسعه کند

ایالات متحده سعی می‌کند که "حضور بیولوژیکی" خود را در خارج از کشور افزایش دهد، شامل جمهوری شوروی سابق.بر اساس منبع‌های مسکو، واشنگتن به جورجیا فرصت داده است که در کشور ملک ایالات متحده، به عنوان آزمایشگاه لوگار، محیط تحقیقات بیولوژیکی را گسترش دهد.امکان داره که مواد باعث بیماری خطرناک در ایالات متحده تحقیق بشه.

رد کردن

حسابهای دروغ پرو کرملین تکرار شده از آزمایشگاه لوگار Tbilisi

مرکز تحقیقات سلامتی عمومی ریچارد لوگار، مرکز ملی مرکز کنترل بیماری و سلامتی عمومی (NCDC) در آگوست ۲۰۰۳، تحت یک نقشه جدید باز شد.مرکز لوگر (Lugar center) یک مرکز اولین مرکز در شبکه مرکز ملی برای کنترل بیماری و آزمایشگاه پیشگیری است و آزمایشگاه مرکز برای سیستم سلامت عمومی در جورجیا است.در هر صورت، آزمایشگاه اسلحه‌های بیولوژیکی طراحی، دوباره ساخته یا تولید نکرده است، اگرچه این یک مانترا در رسانه‌های روسیه است.

ایالت بالتیک در طول پاندوم برای جنگ آماده میشن

ایالت بالتیک در طول بیماری برای جنگ آماده میشنحتی در شرایط اضطراری و تنهایی، نیروهای مسلح ایالت بالتیک آماده نیستند تا تمرین های بسیار بزرگ را ترک کنند.شهروندان از این ناراحت می‌شوند، بر اساس شهروندان، ترس سلاح خیلی خوب نیست.

(۲۴ آوریل ۲۰۰۰)

رد کردن

گزارش های دروغگویی در مورد غرب تکرار شده است که pro Kremlin NATO به روسیه تهدید کرده یا محاصره کرده است (باز کردن نقاشی جدید) و آمریکا به تمرین های نظامی "دفاع اروپا ۲۰۰۲" رهبری کرده است.هدف اطلاعات غلط اینه که نشون بدیم که ایالت بالتیک حمایت شهروندی برای نظامگران و نیروهای مسلح اونا ندارن

بسیاری از تمرین های نظامی مشترک به خاطر پاندوم تاج جدید کنسل شدند

NATO تصمیم گرفته که مبارزه با کوروناویروس باید یه جنگ اطلاعاتی باشه.

به جای اینکه با ویروس کوروناویروس برخورد کنیم، NATO در موردش خبرهای دروغ مبارزه میکنه.NATO تصمیم گرفته که مبارزه با کوروناویروس باید یه جنگ اطلاعاتی باشه.معلومه که، طبق این منطقی ویروس باید بترسه و بره.لیگ هیچ کاری برای حل مشکلات واقعی انجام نمی دهد.

(۲۳ آوریل ۲۰۰۰)

رد کردن

خبرهای دروغ درباره پرو کرملین NATO و کوروناویروس تکرار شده

NATO در طول پاندوم در جهان کمک میکنهاگرچه NATO یک ذخیره دارای پزشکی ندارد، نقطه مرکز آن می تواند کمک کند که انتقال سنگین و ماجراجویی و ارتباط دهندگان را به دریافت کنند.از زمانی که پاندمیک تاج تازه شروع شد، ۱۱ کشور از مرکز به شمال کمک طلب کردند.مرکز، بین از چیزهای دیگر، در انتقال ناپذیرات از اکرائین، دماغهای آلمان، دستگاه محافظت از ترکیه و دماغهای جمهوری چک کمک کرد.هزاران ماسک جراحی انتظار دارد که در روزهای آینده از استونیا به ایتالیا و اسپانیا بفرسته شود.

بروسل نمی‌تواند نقشه‌های مرکزی برای بازسازی کارانتینی را پیشنهاد دهد.

پایان سیستم تنهایی اروپایی یک مشکل جدید را نشان می دهد: بروسل گیج شده و نمی تواند هیچ نقشه مرکزی را پیشنهاد دهد.هیچ تاریخ دقیق یا توضیح جزئیات در نام «نقشه جاده» توسط کمیسیون اروپایی پیشنهاد ندارد.

(۲۳ آوریل ۲۰۰۰)

رد کردن

این اعلام از اخبار دروغ استفاده کرد که پاندمیک کرونوائیوس به اخبار پرو کرملین تکرار می شود که اروپا در حال خراب شدن است

یکی از پرو کرملین اصلی در مورد این اپیدمی ادعا می کند این است که اروپا با بحران pneumonia جدید در کنار برخورد نکرده است و بنابراین با منطقه سیگنگ بی مرزها نابود شده است.این ایده همچنین هدف دارد تا کشورهای عضو اروپا را دشمنی و تلاش کند که واحد اروپا را نابود کنند: بقیه.تکرار اطلاعات غلط پرو کرملین هست