Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

وزیر ارتش از آزمایشگاه فورت دتریک بازدید کرد

روز پنجشنبه ، وزیر ارتش از قلعه دتریک دیدن کرد تا درباره کارهایی که در مبارزه با COVID-19 انجام شده است بیشتر بدانید.


در یک آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 3 ، دانشمندی از موسسه تحقیقات پزشکی بیماری های عفونی ارتش ایالات متحده نمونه جدید ویروس کرونا را که رسماً SARS-CoV-2 نامیده می شود ، مطالعه کرد.


کاترین گیبسون ، مدیر گروه خدمات آزمایشگاه های اصلی ، USAID ، گفت که USAID نمونه های ویروسی را از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری دریافت کرده است.


محققان در آزمایشگاه برای پاسخگویی به آزمایش های آینده و سایر نیازها ویروس تولید می کنند. این می تواند شامل اطمینان از صحت نتایج آزمون باشد. گیبسون گفت که در USAMRIID ، ویروس تکثیر ، خالص سازی شده و سپس در پروژه های مختلف توزیع می شود.


وی گفت ، USAMRIID بخشی از شبکه پاسخ آزمایشگاهی است ، به این معنی که می تواند نمونه هایی با قابلیت تشخیصی را آزمایش کند.


وزیر ارتش ایالات متحده رایان مک کارتی (رایان مک کارتی) پس از بازدید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که USAID و فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش ایالات متحده (فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی نظامی ایالات متحده) ، که مسئول آزمایشگاه است ، دو نفر از آنها در مبارزه با COVID-19 هستند. نوع ابزار


مک کارتی گفت که بودجه ای برای کمک به حل مشکل پنومونی تاج جدید به ارتش تزریق می شود.


برخی از این بودجه ممکن است برای تحقیقات انجام شده در واحدهای دیگر تحت USAMRIID و USAMRDC ، مانند موسسه تحقیقات ارتش والتر رید (موسسه تحقیقات ارتش والتر رید رد) استفاده شود.


ژنرال جیمز سی. مک کانویل (ژنرال جیمز سی. مک کانویل) رئیس ستاد ارتش گفت: "قهرمانان این نبرد برخی از افرادی هستند که امروز می بینیم."


سرتیپ مایکل تاری ، فرمانده MRDC ایالات متحده ، گفت که با وجود تزریق مقدار زیادی بودجه به ذات الریه تاج جدید و USAMRDC بودجه ای دریافت خواهد کرد ، هنوز 104 میلیون دلار بودجه وجود دارد که به توسعه بین المللی ایالات متحده رد شده است (USAMRIID) و م Instituteسسه تحقیقات شیمیایی دفاع ایالات متحده در زمین آزمایشگاه آبردین.


تولی گفت که USAMRDC سخت تلاش می کند تا بودجه را آزاد کند. اما او گفت که از نظر بودجه برای مطالعه SARS-CoV-2 ، اشکالی ندارد.


ویروس کرونا در یک آزمایشگاه ایمنی زیستی در سطح سه اداره می شود و محققان را ملزم به پوشیدن روپوش ، ماسک صورت و ماسک N95 می کند. این مرحله از BSL 4 ، بالاترین سطح ایمنی زیستی برای عوامل بیماری زا مانند ابولا است. با این حال ، بیشتر افراد با آزمایشگاه های BSL 3 روبرو نخواهند شد.


تور USAMRIID

روز پنجشنبه ، وزیر ارتش ایالات متحده ، رایان مک کارتی (رایان مک کارتی) در حال بازدید از انستیتوی پزشکی بیماری های عفونی ارتش ایالات متحده در فورت دتریک بود و از طریق یک محقق پوشیدن لباس محافظ شخصی برای انجام آزمایش مهار سطح 4 در فضای باز


عکس کارمندان

بعد از اینکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا مسئله ایمنی زیستی را کشف کردند ، کار BSL 3 و BSL 4 برای مدتی در USAMRIID متوقف شد. از آن زمان ، CDC دو بار بازدید کرده است ، و تولی گفت ، هر بار اجازه کار بیشتر را می دهد.


وی گفت: اگر بخواهید ، این هنوز یک روند بازگشت تدریجی به ظرفیت عملیاتی کامل است.


TARY گفت که SARS-CoV-2 پاتوژن خاصی نیست ، بلکه به برنامه عامل انتخاب فدرال تحت نظارت CDC تعلق دارد ، به این معنی که توسط سایر عوامل بیماریزا مانند ابولا که خاص است ، محدود نمی شود. بیماری زا.


تولی گفت: "در واقع ، وقتی مردم می دانستند که USAMRIID نیز در این امر دخیل است ، برای اولین بار با CDC تماس گرفتند و به من اطمینان دادند ،" نه ، ما در این زمینه کاملاً به کمک USAID احتیاج داریم. درست مثل اینکه آنها به افراد دیگر پاسخ می دهند. "


تولی گفت که در حالی که پنومونی تاج جدید و فورت دتریک قانون اجباری حمایت از سلامت Bravo را اجرا کردند ، آنها اقدامات قانون چارلی را انجام دادند. این بدان معنی است که آنها از بیشترین فاصله و بیشترین کار از راه دور استفاده می کنند.


تولی گفت ، فورت دتریک هنوز باز است ، اگرچه سالن بدن سازی آن وجود ندارد.


تولی گفت که برخی از سربازان با موارد جدید ذات الریه کرونر از منطقه قرنطینه بازگشته اند.اگر کسی در فورت دتریک از نظر آزمایش مثبت باشد ، اقدامات مربوطه انجام خواهد شد.

تحقیقات در مورد ویروس های مهلک و سلاح های بیولوژیکی در آزمایشگاه های ارتش ایالات متحده از ترس فرار آنها بسته شد

به اتاق اصلی جنگ بیولوژیکی در ایالات متحده دستور داده شده است که تمام تحقیقات در مورد ویروس ها و عوامل بیماری زا را در مهلک ترین آزمایشگاه جنگ بیولوژیکی متوقف کند ، زیرا ممکن است زباله های آلوده از مرکز خارج شوند.


از آغاز جنگ سرد ، فورت دتریک ، مریلند مرکز تحقیقات سلاح های بیولوژیکی ارتش ایالات متحده بوده است.


اما ماه گذشته ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) - آژانس بهداشت عمومی دولت - مجوز آن را برای برخورد با "عوامل منتخب" بسیار محدود از جمله ابولا ، آبله و سیاه زخم سلب کرد.


پیش از این ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده بازرسی در فورت دتریک انجام داد و برخی از مشکلات مربوط به روند جدید تصفیه فاضلاب را پیدا کرد.

سالهاست که این نیروگاه از گیاه عقیم سازی بخار برای تصفیه فاضلاب استفاده می کند ، اما پس از طغیان طوفان و تخریب دستگاه در سال گذشته ، فورت دتریک به سیستم تصفیه جدید مبتنی بر مواد شیمیایی روی آورد.


با این حال ، بازرسان CDC دریافتند که روشهای جدید کافی نیست ، نقص مکانیکی باعث نشتی می شود و محققان قوانین را به درستی دنبال نمی کنند.


در نتیجه ، این سازمان دستور "توقف و توقف" را به فورت دتریک صادر کرد و آن را مجبور به تعلیق همه تحقیقات درباره نماینده انتخاب شده کرد.

اگرچه ایالات متحده به طور رسمی سلاح های بیولوژیکی را در سال 1969 رها کرد ، فورت دتریک به تحقیقات دفاعی خود در مورد عوامل بیماریزا کشنده در لیست "عوامل بیماری زای مشخص" از جمله ویروس ابولا ادامه داد. طاعون و ریسین بسیار سمی.


انستیتوی پزشکی نظامی بیماری های عفونی در فورت دتریک اظهار داشت که وظیفه اصلی آن امروز "محافظت از رزمندگان در برابر تهدیدهای بیولوژیکی" است ، اما دانشمندان آنها همچنین در حال بررسی شیوع بیماری در میان غیرنظامیان و سایر تهدیدات بهداشت عمومی هستند. .


در سال های اخیر ، پس از چندین اپیدمی کشنده ویروس در آفریقا ، در آزمایش واکسن های احتمالی ابولا شرکت کرده است.

سخنگوی آزمایشگاه Caree Vander Linden گفت که اگرچه CDC دستور تعلیق صادر کرد ، اما هیچ خطری برای سلامت جامعه ایجاد نمی کند و هیچ ماده خطرناکی را در خارج از پایگاه نشت نمی کند.


وی همچنین به نیویورک تایمز از وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که مطالعه برای بستن فورت دتریک ممکن است چندین ماه ادامه داشته باشد.


این اولین بار نیست که آزمایشگاه به دلیل عدم مقابله با عوامل بیماری زای داخلی خطرناک موقتاً تعطیل می شود.


در سال 2009 ، تحقیقات Fort Detrick متوقف شد زیرا در انبارهای پاتوژن های موجود در لیست یافت نشد.


پس از حمله سال 2001 سیاه زخم ، مقررات مربوط به ردیابی دقیق مواد بیولوژیکی مضر سخت تر شد. حمله سال 2001 سیاه زخم منجر به مرگ پنج نفر پس از انتشار اسپور در چندین اتاق تحریریه رسانه ها و سناتورهای دموکرات شد.


مظنون اصلی پرونده FBI در سال 2001 ، بروس ایوانز ، یک محقق ارشد سلاح های بیولوژیکی در فورت دتریک بود. او در سال 2008 ، کمی قبل از اینکه اف بی آی قصد اتهام حمله به او را داشته باشد ، خودکشی کرد.

آزمایشگاه باکتریهای ارتش در سال 2019 توسط CDC بسته شد و در آن سال چندین مورد "جدی" از توافق نامه وجود داشت.

فردریک ، مریلند - در سال 2019 ، یک آزمایشگاه ارتش در فورت دتریک که مواد مربوط به بیماری های عفونی کشنده مانند ابولا و آبله را بررسی می کرد ، پس از بازرسی توسط CDC برای مدتی بسته شد و بسیاری از پروژه ها به طور موقت متوقف شدند.


خود آزمایشگاه گزارش داد که دستور خاموش شدن به دلیل مسائل زیربنایی تصفیه فاضلاب در حال انجام است و CDC به دلیل ملاحظات امنیت ملی از ارائه دلایل تعطیلی خودداری کرد.


متن به شرح زیر است: آزمایشگاه تحقیقات باکتریهای ارتش مریلند. کار در مورد درمان ابولا توسط cdc متوقف شد.


ABC 7 اسناد CDC را دریافت کرد که شرح خلافی است که آنها در طی یک دوره بازرسی در آن سال یافتند ، که برخی از آنها "جدی" خوانده شدند.


در اوایل همان سال ، موسسه تحقیقات پزشکی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که آزمایشی که در آزمایشگاه فورت دتریک انجام شد ، میمونهای رزوس آلوده به ویروس فعال ابولا را برای آزمایش درمانی که در حال توسعه بودند ، درگیر می کند.


چندین مورد نقض آزمایشگاهی که توسط CDC در سال 2019 ذکر شد ، شامل "پستانداران غیر انسانی" آلوده به "پاتوژن خاصی" است که هویت آن ناشناخته است - همه اسناد دریافت شده اصلاح شده اند ، آژانس گفت ، از آنجا که افشای هویت و مکان آماده سازی ، سلامت عمومی یا ایمنی را به خطر می اندازد ، آژانس گفت. این آزمایشگاه علاوه بر ویروس ابولا ، با داروهای کشنده دیگری مانند سیاه زخم و آبله نیز همکاری می کند.


مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری این بیماری را چنین تعریف می کند: "عوامل بیولوژیکی و سمومی که مشخص شده تهدیدی جدی برای سلامت و ایمنی عمومی ، سلامت حیوانات و گیاهان یا محصولات دامی و گیاهی است."


موارد زیر برخی از تخلفاتی است که CDC هنگام بازرسی از Fort Detrick در آن سال مشاهده کرد:


نمای 1

شدت: شدت


CDC گزارش می دهد که شخص بارها و بارها و بدون حفاظت تنفسی لازم وارد یک اتاق شده است ، در حالی که دیگران در اتاق در حال انجام جراحی بر روی پستانداران غیر انسانی روی میز بدن هستند.


CDC نوشت: "این انحراف از رویه های فیزیکی منجر به قرار گرفتن دستگاه تنفسی شغلی در اثر استفاده از فرمولهای آئروسل شده است."


نمای 2

شدت: شدت


مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش دادند که آزمایشگاه اطمینان حاصل نکرده است که آموزش کارکنان هنگام برخورد با سموم و انتخاب مواد آماده سازی به درستی تأیید شده است.


گزارش آنها می گوید: "این خرابی ها از طریق بررسی ویدئویی کار آزمایشگاه در آزمایشگاه های BSL 3 و ABSL 3 کشف شد." "[این ها] نشان می دهد که [آزمایشگاه] برای تأیید اینکه پرسنل بی تأثیر بودن آموزش را می دانند استفاده می شود. ، در نتیجه خطر مواجهه با شغل را افزایش می دهد. "


CDC همچنین اشاره کرد که کارکنان آزمایشگاهی که از محافظت تنفسی مناسبی استفاده نمی کنند ، بارها "تا حدی" وارد اتاقی می شوند که پستانداران غیر انسانی آلوده "در قفس باز" حمل می شدند. آنها همچنین مشاهده کردند که یک آزمایشگاه در زباله های زیستی بدون دستکش دست به زباله می زند.


نمایش 3

شدت: متوسط


در مشاهده این تخلف ، CDC با جزئیات بیشتری توضیح داد که کارگران هنگام استفاده از زباله های زیست خطرناک از دستکش استفاده نمی کنند و اظهار داشتند که "ایمنی زیستی و روش های مهار باید برای مهار عوامل یا سموم انتخاب شده کافی باشد".


اقدام اصلاحی که آنها توصیه می کنند ، تأیید آموزش کارکنان مربوطه برای پوشیدن دستکش برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک است.


نمای 4

شدت: شدت


در این مشاهده ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کردند که انستیتوی بیماری های عفونی ارتش ایالات متحده "به طور سیستماتیک نتوانسته است از اجرای ایمنی زیستی و روش های مهار متناسب با خطرات مرتبط با برخی از عوامل و سموم اطمینان حاصل کند."


این تخلفات خاص مشاهده شده شامل "پرسنل فیزیکی [.] باز کردن" درب "هنگام از بین بردن" مقادیر زیادی از زباله های زیست خطرناک "از اتاق های مجاور ، و" [علاوه بر این] [اتاق] هوا آلوده فرار می کند و خطر "استنشاق" وجود دارد و افرادی که در آنجا کار می کنند "معمولاً از محافظت تنفسی استفاده نمی کنند".


نمای 5

شدت: متوسط


مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش دادند که آزمایشگاه در جلوگیری از دسترسی غیرمجاز برای انتخاب موفق نبود. آنها نوشتند که تجهیزات محافظتی شخصی که در طی فرایند آلودگی زدایی به کار رفته بود ، با ماده خاصی آلوده شده و در یک کیسه زیست خطرناک ذخیره شده است. این نکات ایمنی CDC برای تأسیسات است. یک منطقه اصلاح شد.


آنها نوشتند: "با ذخیره سازی زباله های تنظیم شده در این منطقه ، نهاد دسترسی به کسانی که اجازه گرفته اند را محدود نمی کند."


نمای 6

شدت: متوسط


CDC گزارش داد که شخصی در آزمایشگاه فهرست دقیق یا به روز سموم را انجام نداده است.


نمای 7

شدت: کم

دیسینفو: ایالات متحده ممکن است در حال تولید سلاح های بیولوژیکی در جورجیا باشد

ایالات متحده در تلاش است تا "حضور بیولوژیکی" خود را در خارج از کشور ، از جمله در جمهوری شوروی سابق ، افزایش دهد. در مسکو گزارش شده است که واشنگتن فرصتی را در اختیار گرجستان قرار داده است تا دامنه پروژه های تحقیقاتی بیولوژیکی را در آزمایشگاه (آزمایشگاه لوگار) متعلق به ایالات متحده در این کشور گسترش دهد. ایالات متحده ممکن است در حال مطالعه موادی باشد که باعث بیماری های خطرناک می شوند.


رد کردن

درباره آزمایشگاه لوگار تفلیس ، گزارش های نادرست طرفدار کرملین وجود دارد.


مرکز تحقیقات بهداشت عمومی ریچارد لوگر مرکز مرکز ملی کنترل بیماری و بهداشت عمومی (NCDC) است (با برچسب جدید افتتاح شد) و در آگوست 2013 فعالیت خود را آغاز کرد. مرکز لوگار برترین موسسه در شبکه آزمایشگاهی مراکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری ها است و آزمایشگاه مرجع سیستم بهداشت عمومی جورجیا است. در هر صورت ، این آزمایشگاه سلاح های بیولوژیکی را طراحی ، باز طراحی یا تولید نکرده است ، گرچه این اصطلاح رسانه های روسی است.

کشورهای بالتیک در حال آمادگی برای جنگ در طی همه گیری هستند.

کشورهای بالتیک در طی این اپیدمی برای جنگ آماده می شوند. حتی در شرایط اضطراری و انزوا ، نیروهای مسلح کشورهای بالتیک آمادگی ندارند که تمرینات گسترده را کنار بگذارند. غیرنظامیان از این امر راضی نیستند - به گفته غیرنظامیان ، این وضعیت برای لرزش سلاح چندان مناسب نیست.


(24 آوریل 2020)

رد کردن

بارها و بارها روایتهای نادرست حامی کرملین در مورد تهدید یا محاصره ناتو در غرب روسیه (باز کردن برگه جدیدی) و رزمایش نظامی "مدافعان-اروپا 2020" به رهبری آمریکا وجود دارد. هدف از اطلاعات نادرست این است که نشان دهد کشورهای بالتیک به دلیل نظامیان و نیروهای مسلح آنها از حمایت غیرنظامیان بی بهره اند.


به دلیل همه گیری COVID-19 ، بسیاری از تمرینات نظامی مشترک لغو شده است.


ناتو تصمیم گرفت که مبارزه با ویروس کرونا باید یک جنگ اطلاعاتی باشد.

ناتو به جای برخورد با ویروس کرونا ، با اخبار جعلی در مورد آن مبارزه خواهد کرد. ناتو تصمیم گرفت که مبارزه با ویروس کرونا باید یک جنگ اطلاعاتی باشد. بدیهی است که طبق این منطق ، ویروس باید ترسیده و ترک کند. این اتحاد قصد ندارد برای حل مشکلات واقعی کار دیگری انجام دهد.


(آوریل 23 ، 2020)

رد کردن

اخبار نادرست طرفدار کرملین درباره ناتو و ویروس کرونا بارها منتشر شده است.


در طی همه گیری ، ناتو به سراسر جهان کمک می کند. . اگرچه ناتو هیچ گونه تجهیزات پزشکی ندارد ، اما مرکز هماهنگی آن می تواند به حمل و نقل سنگین و تدارکات کمک کند و اهدا کنندگان را با گیرندگان ارتباط برقرار کند. از زمان آغاز شیوع پنومونی تاج جدید ، 11 کشور از مراکز ناتو کمک گرفته اند. از جمله موارد دیگر ، این مرکز در تحویل مواد ضد عفونی کننده از اوکراین ، هواکش ها از آلمان ، تجهیزات محافظتی از ترکیه و دستگاه های تنفس از جمهوری چک کمک می کند. پیش بینی می شود طی چند روز آینده هزاران ماسک جراحی از استونی به ایتالیا و اسپانیا حمل شود.


بروکسل نمی تواند هیچ برنامه متمرکز برای بهبود قرنطینه ارائه دهد.

پایان سیستم قرنطینه اروپا مسئله جدیدی را آشکار کرد: بروکسل گیج بود و نمی توانست هیچ برنامه متمرکز ارائه دهد. در به اصطلاح "نقشه راه" که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده است ، تاریخ دقیق یا شرح مفصلی وجود ندارد.


(آوریل 23 ، 2020)

رد کردن

این بیانیه از این واقعیت بهره گرفت که همه گیر ویروس کرونا بارها و بارها اخبار جعلی طرفدار کرملین در مورد فروپاشی اتحادیه اروپا ظاهر خواهد شد.


یکی از اصلی ترین ادعاهای طرفدار کرملین در مورد این همه گیری این است که اتحادیه اروپا نتوانست به بحران پنومونی تاج جدید پاسخ دهد و در نتیجه ، با منطقه بدون مرز شینگن از هم پاشید. این استدلال همچنین با هدف مخالفت با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش برای تضعیف وحدت اروپا است: بحث دیگر. تاکتیکهای اطلاعاتی دروغین طرفدار کرملین بارها ظاهر شده است.

مسکو ترس از باکتری های آمریکایی را برانگیخت

ظهور پاییز ، نظریه های آنفولانزا و توطئه ، مانند اغلب موارد ، را به روسیه می آورد. بازگشت به اخبار ، صحبت های فصلی مسکو در مورد حمله بیولوژیکی آمریکایی است که از یک آزمایشگاه تحقیقات پزشکی در نزدیکی روسیه آغاز خواهد شد.


در این داستان ، خوک روسی قربانی اولین آزمایش حمله انسانی آینده شده است. این مربوط به کنفرانس مطبوعاتی اخیر است که وزارت دفاع روسیه به آن اشاره کرد که آنفولانزای خوکی از همسایه گرجستان به روسیه سرایت کرده است.جورجیا یک آزمایشگاه تحقیقات پزشکی بودجه بودجه ایالات متحده است به نام آزمایشگاه لوگار


همانطور که دیمیتری کیسلیف (دیمیتری کیسلیف) ، تبلیغ دهنده ارشد تلویزیون روسیه می داند: "تصادف؟" من فکر نمی کنم چنین باشد. "


مسکو برای بدتر شدن شرایط آماده می شود. سرلشکر ایگور کیرولوف در 4 اکتبر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ایالات متحده به طور سیستماتیک پتانسیل بیولوژیکی خود را ایجاد می کند و مجموعه ملی میکروارگانیسم های بیماریزا را در سراسر جهان کنترل می کند."


مقامات وزارت دفاع روسیه اظهار داشتند که آزمایشگاه پزشکی جورجیا توسط بودجه ایالات متحده یک مادر مادر است و شبکه مشابهی از امکانات در اطراف روسیه "در آذربایجان ، اوکراین و ازبکستان ایجاد شده است." این امکانات می توانند به عنوان بسترهایی برای جنگ میکروب علیه روسیه استفاده شوند .


این ادعاها چیز جدیدی نیست. مدت هاست که آزمایشگاه نظارت بر اپیدمیولوژیک در گرجستان برای جلوگیری از شیوع بیماری های همه گیر عامل شیوع پارانویا بوده است.


دولت آمریکا 350 میلیون دلار برای ساخت این تاسیسات در تفلیس هزینه کرد که مجهز به یک قابلیت منطقه ای بی نظیر در شناسایی و کاهش خطر بیماریهای عفونی است. این آزمایشگاه که به طور رسمی به عنوان مرکز تحقیقات بهداشت عمومی Richard G. Lugar شناخته می شود ، به نام سناتور سابق ایالات متحده و فعال منع گسترش سلاح های هسته ای ، از این رو آزمایشگاه های Sob of Lugar کویت


با این حال ، به دلیل بودجه ایالات متحده و مشارکت پزشکان نظامی آمریکا ، این آزمایشگاه با هدف از بین بردن روابط همسایه با واشنگتن ، به یکی از کیسه های شن و ماسه جنگ اطلاعاتی مورد علاقه روسیه تبدیل شده است. رسانه های دولتی روسیه اغلب آزمایشگاه را به عنوان یک هدف پویا در نظر می گیرند. کمپین استارتل تأسیسات را به عنوان ظرف پتری مخصوص سلاح های بیوشیمیایی که توسط پنتاگون اداره می شود ، به تصویر می کشید و گرجی ها به عنوان موش آزمایشگاهی بدون شک عمل می کردند.


"ساکنان محلی داستانهای وحشتناکی درباره آزمایشگاه لوگار برای ما تعریف کردند" ، شخصی که اخیراً شوم آغاز کرد. گزارش به شبکه خبری اسپوتنیک روسیه. یک پیرزن محلی به اسپوتنیک گفت: "باد بوی تعفن وحشتناکی می آورد ، درست مثل بوی آزمایشگاه."


گزارش قبلی روسیه نشان داد که یک شهروند سالخورده گرجی در نزدیکی آزمایشگاه در یک عکس تلویزیونی از رن زندگی می کند ، که "در مقابل چشمان همه لاغر می شد". یک خبرنگار از تلویزیون رن گفت که مشکلات سلامتی این زن از آنجا شروع شد که "مهماندار هواپیمای سابق بوی نامطبوعی را از خیابان احساس کرد." او در هوا نفس کشید و بلافاصله بیهوش شد. "


این گزارش همچنین گفت که از سال 2014 ، آزمایشگاه پشه ها و خفاش های غول پیکر حامل عفونت های ویروسی را در جورجیا آزاد کرده است.


این داستان ها اغلب دارای تصاویر حیوانات مرده ، نشانه هایی از خطرات بیولوژیکی و جلوه های ویدئویی ترسناک و استعاره های علمی-تخیلی ترسناک است. آندرومدا کشنده است یا مرا کشنده میبوسد). گزارشگر سال گذشته از آزمایشگاه لوگار بازدید کرد و یک موسسه تحقیقاتی به ظاهر غیر قابل توجه یافت ، بدون بوی وحشتناک ، حیوانات مرده و هیچ انسانی که تحت آزمایش قرار گرفته است. این ناامید کننده است ، اما روسیه همیشه می توان گفت که مشاهده همه چیز برای خبرنگاران غیرممکن است.


گزارش های خبری روسیه در مورد آزمایشگاه ها تا حد زیادی به "فاش" یک آمریکایی عجیب و غریب ساکن تفلیس ، که جفری سیلورمن بود ، بود. گفت که ایالات متحده از سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی تولید شده توسط جورجیا برای از بین بردن خاورمیانه و تصاحب نفت آن استفاده خواهد کرد. علیرغم فقدان تخصص یا دانش آشکار ، سیلورمن در رسانه های روسی افشاگر واقعی آمریکایی قلمداد می شود. وی در مصاحبه ای با تلویزیون رن اشاره کرد: "آن آزمایشگاه بمب ساعتی است."


اما منبع شیوع فوبیای جماهیر شوروی اخیر ، وزیر امنیتی مرموز سابق گرجستان ، ایگور گیور گادزه (ایگور گئور گادزه) است. در ماه سپتامبر ، جورج گازر در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که ارتش ایالات متحده به عنوان بخشی از برنامه عجیب واشنگتن برای مسکو ، در آزمایشگاه لوگار آزمایش های مهلکی بر روی انسان ها انجام می دهد. گفته های GiorGadze براساس اسنادی است که وی از آزمایشگاه بدست آورده است.


جوئل گازسو از او خواست که از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا بخواهد در مورد کار آزمایشگاه لوگار تحقیق کند. ترامپ هیچ اظهار نظری در مورد آزمایشگاه نکرد و یا در توییتر اظهار نظری نکرد ، اما متعاقباً وزارت امنیت و دفاع روسیه هشدار به واشنگتن صادر کرد.


در گرجستان اعتقاد عمومی بر این است که رئیس جمهور سابق ادوارد شواردنادزه (ادوارد شواردنادزه) KGB (KGB) است که توسط مسکو مجبور شد به عنوان وزیر در دولت خود خدمت کند. جورگادزه در سال 1995 از گرجستان فرار کرد. متهم تلاش برای زندگی شواردنادزه را برنامه ریزی کرد. ناظران تبلیغات روسی اکنون می گویند که بیانیه جورج غزه و مقامات روسی بخشی از یک کارزار اطلاعاتی با برنامه ریزی دقیق است که توسط رسانه های بین المللی روسی و طرفدار روسیه پخش و تقویت می شود.


هنگامی که رسانه های روسی دوباره به پرونده لوگر علاقه مند شدند ، دو شهروند روسی در انگلیس به تلاش برای مسموم کردن سرگئی اسکریپال (دفتر سابق GRU روسیه) و دخترش یولیا متهم شدند ( یولیا) بنیاد توسعه رسانه Said ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در تفلیس ، برچسب تبلیغات در مورد روسیه را حفظ می کند. همچنین پیوندهایی با نگرانی های اخیر تنوع زیستی روسیه و پیگردهای قانونی علیه جاسوسان روسی توسط ایالات متحده ، انگلستان و انگلستان و هلند وجود دارد.


آسوشیتدپرس گزارش داد ، پنتاگون به این تجزیه و تحلیل پاسخ داد. سخنگوی اریک پهون گفت که بیانیه وزارت دفاع روسیه "تلاش می کند تا از بسیاری جهات توجه را از رفتارهای بد روسیه منحرف کند."


مقامات گرجستان و آذربایجان نیز ادعاهای مسکو را رد کردند. وزارت دفاع آذربایجان اظهار داشت که هیچ آزمایشگاه پزشکی با استفاده از دولتهای خارجی در گرجستان وجود ندارد ، در حالی که مقامات گرجی گفتند که اگرچه آزمایشگاه لوگار با پول آمریکا ساخته شده است ، اما اکنون توسط مقامات گرجستان کاملا کنترل می شود. محققان پزشکی نظامی ایالات متحده همچنان در آزمایشگاه لوگار کار می کنند و اصرار دارند که کار آنها کاملاً سلامت عمومی است ، اما مسکو آن را خریداری نمی کند.


به منظور رفع نگرانی های روسیه ، مدیریت گرجستانی آزمایشگاه لوگار از روزنامه نگاران روسی دعوت کرد تا بارها از این مرکز بازدید کنند ، اما کمکی به این کار نکرد. پائاتا ایمنادزه ، رئیس مرکز ملی کنترل بیماری های جورجیا ، در مصاحبه با سایت خبری محلی ipress.ge گفت: "وقتی نمایندگان رسانه های روسی از مرکز لوگار بازدید کردند ، همه لبخند می زدند." این مرکز آزمایشگاه لوگار را اداره می کند. "اما بعد آنها برگشتند تا خاک را پخش کنند."