Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

Shahpurfakhr

آزمایشگاه آمریکایی ، منبع ویروس کرونا جدید؟

دپارتمان بهداشت چین اعلام کرد که تعداد موارد فعال ذات الریه کرونر برای اولین بار به کمتر از 1000 مورد رسیده است.
ایالات متحده به این پاسخ نداد ، بنابراین ما نمی توانیم قضاوتی کنیم. در مورد این موضوع ، مردم نظرات و فرضیه های دانشگاهی بسیاری را منتشر کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که این تحقیق ممکن است چندین دهه تحقیق کند تا به نتیجه برسد. وی معتقد است که از این پس ، جهان باید بر پیشگیری و کنترل ذات الریه کرونر جدید تمرکز کند.

شمار کشته شدگان به 90،000 وزیر بهداشت ایالات متحده نزدیک می شود تا رنگین پوستان را رها کنند

در هفدهمین به وقت محلی ، الکس آذر وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در مصاحبه ای با رسانه های آمریکایی گفت که دلیل اصلی زیاد بودن تعداد مبتلایان به ذات الریه ریه در ایالات متحده سلامتی آمریکایی ها است.به ویژه اقلیت جوامع این دیدگاه توسط رسانه های ایالات متحده تکذیب شد.


به گزارش سی ان ان ، هازارد هنگام پذیرفتن برنامه "وضعیت اتحادیه" سی.ان.ان که به میزبانی جک تپر برگزار شد ، اظهارات مربوطه را مطرح کرد. در ابتدای نمایش ، تاپر با اشاره به اینکه تعداد مرگ ناشی از ذات الریه تاج جدید در ایالات متحده به 90 هزار نفر رسیده است ، هازارد علت این امر را سلامتی آمریکایی ها دانست و گفت: "متأسفانه ، ایالات متحده دارای جمعیت بسیار متنوع. گروه های بسیار ناسالم با بیماری های همزمان ، که بسیاری از افراد جامعه ما ، به ویژه آفریقایی آمریکایی ها و جوامع اقلیت را در معرض خطر قرار می دهد ، زیرا این افراد دارای اختلافات بالقوه بیماری و بیماری های مرتبط هستند. این در سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا است البته ما باید میراث ناخوشایند را حل کنیم. "







وقتی تاپر در ادامه س whetherال کرد که آیا اظهارات هازارد حاکی از آن است که بسیاری از آمریکایی ها به دلیل COVID-19 جان خود را از دست داده اند زیرا "آنها از سلامتی کمتری نسبت به مردم دیگر مناطق جهان برخوردار هستند" ، هازارد آن را انکار کرد ، اما بیشتر اظهار داشت که ایالات متحده "بار بیماری های همراه به طور جدی نامتناسب (از جمله چاقی ، فشار خون بالا ، دیابت). این حقایق ثابت کرده است که ما را در معرض خطر هر نوع بیماری قرار می دهد. "



هنگامی که تاپر س askedال کرد آیا این به معنای "تقصیر آمریکایی" است که باعث این تعداد مرگ و میر شده است ، هازارد گفت که "این یک اشتباه نیست" و گفت که این یک اپیدمیولوژی ساده است ، "اگر ما از یک فشار و دیابت ، با خطر عوارض جدی که توسط ویروس کرونا جدید ایجاد شده روبرو خواهیم شد. "



بیانیه هازارد به سرعت مورد پرسش رسانه های آمریکایی قرار گرفت. CNN به نقل از مطالعه منتشر شده توسط رسانه های عمومی آمریکا (APM) در 11 مه و اشاره کرد که در آن زمان ، تعداد مرگ و میر در ایالات متحده بیش از 80،000 ، که تنها 17،155 مورد سیاه است.



وکس همچنین در مقاله ای تجزیه و تحلیل کرد که "بی عدالتی بهداشت عمومی باعث افزایش تعداد مرگ افراد رنگین پوست شده است" درست است ، اما نوعی بهانه است که علت اصلی تعداد مرگ و میرها در ایالات متحده را مقصر بدانیم ایالات از سایر کشورهای جهان پیشی می گیرند. مفهوم این امر این است که اقلیت مسئول این امر است ، نه دولت فدرال.



رسانه های آمریکایی همچنین خاطرنشان کردند که توضیحات مستقیم و گسترده تر درباره تعداد غیرعادی زیاد مرگ و میر در ایالات متحده باید پاسخ "آشفته" و "ضد علمی" دولت آمریکا به بیماری همه گیر باشد. حتی اگر افراد رنگین پوست واقعاً از سلامتی ضعیفی برخوردار باشند ، این نتیجه حاشیه سازی طولانی مدت اجتماعی و اقتصادی و تغذیه ناهموار آنها است. به عبارت دیگر ، اظهارات هازارد قابل لغو است. این افراد رنگین پوست نیستند که در افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از ذات الریه کرونر جدید در ایالات متحده نقش داشته اند ، اما دولت ایالات متحده در حال ارتقا مرگ افراد رنگین پوست است.

چین و ایالات متحده در یک جنگ مختلط قرار دارند

در میان اثرات ژئوپلیتیکی ویرانگر کرونا ، ویرانگر زمین ، بی نظیر است. چین خود را تغییر موقعیت داده است. برای اولین بار از زمان آغاز اصلاحات دنگ شیائوپینگ در سال 1978 ، پکن علناً ایالات متحده را تهدید قلمداد کرده است.یک ماه پیش ، وزیر امور خارجه وانگ یی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ با اوج ویروس کرونا می جنگید.
دولت چین با احتیاط به تدریج در حال شکل دادن به این جمله است که از آغاز حمله ویروس کرونا ، رهبری چین می دانست که آنها توسط یک جنگ ترکیبی مورد حمله قرار گرفته اند. اصطلاحات Xi یک سرنخ اصلی است. وی در پرونده اظهار داشت که این یک جنگ است. علاوه بر این ، به عنوان ضد حمله ، باید "جنگ مردم" به راه افتد.

علاوه بر این ، وی ویروس را شیطان یا شیطان توصیف کرد. خی کنفوسیوس است. برخلاف سایر اندیشمندان چینی باستان ، کنفوسیوس آن را دوست نداشت. درباره قدرت ها و قضاوت های ماورای طبیعی درباره زندگی پس از مرگ بحث کنید. با این حال ، در متن فرهنگ چینی ، شیطان به معنای "شبح سفید" یا "شیطان خارجی" است: گوایرو از ماندارین استفاده می کند ، و Gveello از کانتونی استفاده می کند. این یک عبارت قدرتمند Xi است که در کد گفته شده است.

چه موقع ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتی رشته ای گفت که "این ممکن است ارتش آمریکا باشد که اپیدمی را به ووهان آورد" - این اولین انفجاری بود که توسط یک مقام ارشد برای این امر صادر شد - حزب پکن در حال پرتاب یک بالون آزمایشی است که نشان می دهد دستکش ها بالاخره از بدن خارج شده اند. ژائو لیجیان با بازیهای نظامی که در اکتبر 2019 در ووهان برگزار شد و یک هیئت متشکل از 300 سرباز آمریکایی داشت ، ارتباط مستقیم داشت.

وی مستقیماً به نقل از رابرت ردفیلد ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده پرداخت. هفته گذشته ، هنگامی که از وی س askedال شد که آیا برخی از مرگ ویروس کرونا در ایالات متحده یافت شده است ، WHO پاسخ داد ، "امروز ، در واقع برخی موارد در ایالات متحده وجود دارد که از این طریق تحت تأثیر قرار گرفته است. تشخیص داده شد. "

نتیجه انفجاری آقای ژائو این بود که ذات الریه کرونر جدید قبلاً در ایالات متحده قبل از تأیید ووهان اثر گذاشته است - این بدان دلیل است که تاکنون شواهد کافی وجود داشته است که ایالات متحده نمی تواند تفاوت آنفلوانزا را آزمایش و تأیید کند.

علاوه بر این ، علاوه بر تعیین توالی ژنوم ویروس های کرونا در ایران و ایتالیا و کشف اینکه آنها به ویروسی که ووهان را آلوده می کند ، متعلق نیستند ، اکنون رسانه های چینی به صورت علنی این واقعیت را گزارش می دهند. با پرسیدن س questionsال و استفاده از آزمایشگاه بیوشیمی نظامی "ناامن" در آگوست سال گذشته تعطیل شد ، بازی های نظامی در فورت دتریک ، محبوب در ووهان. برخی از این س questionsالات در ایالات متحده مطرح شده است - هیچ پاسخی وجود ندارد.

در مورد مسئله کدورت ، س moreالات بیشتری وجود دارد. حادثه 201 18 اکتبر 2019 ، در نیویورک ، یک تمرین لباس همه گیر در سراسر جهان ناشی از یک ویروس کشنده - که اتفاقاً ویروس کرونا بود. این همزمانی شگفت آور یک ماه قبل از شیوع ووهان رخ داده است.

این رویداد 201 توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، مجمع جهانی اقتصاد ، آژانس اطلاعات مرکزی ، بلومبرگ ، بنیاد جان هاپکینز و سازمان ملل حمایت مالی شد. بازیهای نظامی جهان در همان روز در ووهان افتتاح شد.

صرف نظر از منشأ آن ، هنوز مشخص نشده است. درست مانند ترامپ در توییتر از "ویروس چینی" نام برد ، ذات الریه تاج جدید قبلاً س veryالات بسیار جدی را در مورد بیوسیالیک (فوکو زمانی است که ما به او نیاز داریم. کجا؟)

ویروس کرونا ویروس سلاح بیوشیمی بسیار قدرتمندی است اما آخرالزمانی نیست.این فرضیه نشان می دهد که این وسیله ابزاری مناسب برای کنترل اجتماعی گسترده در مقیاس جهانی است.

ظهور کوبا به عنوان یک نیروگاه بیوتکنولوژی

هفته گذشته ، یک خی پوشیده از ماسک از خط مقدم ووهان بازدید کرد تا به جهانیان نشان دهد که چین با فداکاری های عظیم در "جنگ مردم" در برابر پنومونی تاج جدید پیروز شده است. درست همانطور که خی در "جنگ خلق" در شورش نوه ریاض پیروز شد ، نتیجه نهایی ریاض بود ، جایی که قیمت نفت بسیار ارزان تر است و به بهبود ناگزیر اقتصاد چین کمک کرد. مشارکت استراتژیک به این ترتیب کار می کند.

صفحه شطرنج با سرعتی نگران کننده در حال تغییر است. هنگامی که پکن ویروس کرونا را به عنوان حمله سلاح بیولوژیکی شناسایی کرد ، "جنگ مردم" آغاز شد. قدرت کامل کشور. روشمند بر اساس "هرچه طول بکشد". اکنون ما وارد مرحله جدیدی می شویم. پکن از این مرحله جدید برای تنظیم اساسی تعامل خود با غرب و ایجاد تنظیماتی در چارچوب ایالات متحده و اتحادیه اروپا استفاده خواهد کرد.

قدرت نرم حرف اول را می زند. پکن با حمل 2300 جعبه بزرگ پر از ماسک ، هواپیمای ایر چین را به ایتالیا فرستاد که روی آنها نوشته شده بود: "ما موج هایی از یک اقیانوس هستیم ، از برگهای یک درخت ، گلهایی از یک باغ. چین همچنین کمک های بشردوستانه زیادی صادر کرده است. بسته به ایران ، عمدتا در هشت پرواز ماهان ایر. ماهان ایر شرکتی است که به طور یکجانبه تحت تأثیر دولت ترامپ قرار گرفته است. تحریم های غیرقانونی

رئیس جمهور صربستان الکساندر ووچیچ نمی تواند واضح تر باشد:

"تنها کشوری که می تواند به ما کمک کند چین است. تاکنون ، همه شما درک می کنید که وحدت اروپا وجود ندارد. این یک افسانه روی کاغذ است."

با تحریم های شدید و اهریمن سازی دائمی ، کوبا هنوز می تواند پیشرفت هایی حتی در بیوتکنولوژی داشته باشد. داروی ضد ویروسی Hebron-interferon
α2b-a و نه واکسن ، موفقیت بزرگی در درمان ویروس کرونا به دست آورده است. یک سرمایه گذاری مشترک در چین در حال تولید یک محصول قابل استنشاق است و حداقل 15 کشور در حال حاضر علاقه مند به واردات دارو هستند.

اکنون ، همه اینها را با 1 میلیارد دلار ارائه شده توسط دولت ترامپ برای شکار غیرقانونی دانشمندان آلمانی شاغل در شرکت های بیوتکنولوژی مقایسه کنید. CureVac ، دفتر مرکزی آن در تورینگن ، مبتنی بر یک واکسن آزمایشی علیه پنومونی کرونر جدید است و از آن به عنوان واکسن "فقط ایالات متحده" استفاده می کند.

مهندسی اجتماعی؟

ساندرو Mezadra ، نویسنده مشترک برت نیلسون ، سیاست تجارت: کاوش سرمایه داری معاصر ، در حال حاضر سعی در ایده پردازی چگونه ما اکنون در مبارزه با COVID-19 هستیم.

ما با یک انتخاب روبرو هستیم: یکی مالتوسیانیسم با الهام از داروینیسم اجتماعی- "به رهبری محور جانسون-ترامپ-بولسونارو" ؛ چین ، کره جنوبی و ایتالیا نمونه هایی از انتخاب "بهداشت به عنوان یک ابزار اساسی" هستند. درسهای اصلی برای یادگیری از کره ، تایوان و سنگاپور وجود دارد.

Mezadra خاطرنشان کرد که انتخاب سخت بین "انتخاب طبیعی جمعیت" (هزاران مرگ) و "دفاع از جامعه" از طریق استفاده از درجات مختلف استبداد و کنترل اجتماعی است. به راحتی می توان تصور کرد که چه کسی از این تحول اجتماعی 21 ساله سود خواهد برد. ماسک مرگ سرخ مخلوط سنت آلن پو.

در این همه هلاکت و تاریکی ، انتظار داشته باشید که ایتالیا چراغ هایی مانند توپ آهنی برای ما فراهم کند. ایتالیا طرح ووهان را انتخاب کرد ، که پیامدهای بسیار جدی برای اقتصاد شکننده آن داشت. ایتالیایی های قرنطینه با آواز خواندن در بالکن واکنش نشان دادند: این یک شورش متافیزیکی است.

نیازی به ذکر عدالت شاعرانه در واقعیت نیست. سنت کلونا ("تاج" در لاتین) از قرن 9 در آنجو مدفون شده است. قرن هفتم سانتا کلونا یک مسیحی بود که به رهبری مارکوس اورلیوس در سال 165 میلادی کشته شد و صدها سال یکی از حامیان اپیدمی بود.

حتی تریلیون دلار بودجه نیز نمی تواند ذات الریه ریه جدید را درمان کند. "رهبران" گروه هفت مجبور شدند از کنفرانس های ویدئویی استفاده کنند تا بفهمند که آنها چقدر نادان هستند - حتی اگر جنگ چین علیه ویروس کرونا باعث شده غرب چندین هفته جلوتر باشد.

دکتر شانگهای ژانگ ونهونگ ، تاکنون ، تجزیه و تحلیل یک متخصص ارشد بیماری های عفونی در چین نشان می دهد که چین با COVID-19 از تاریک ترین دوره "جنگ مردم" خارج شده است. اما او فکر نمی کند این موضوع در تابستان پایان یابد. اکنون سخنان وی را به دنیای غرب استنباط کنید.

هنوز بهار نرسیده است و ما می دانیم که ویروسی الهه بازار را بی رحمانه خرد کرد. جمعه گذشته ، گلدمن ساکس حداقل به 1500 شرکت گفت که هیچ خطری سیستمی ندارد. جعلی است

منابعی در صنعت بانکداری نیویورک به من واقعیت را گفتند: در سال 2020 ، خطرات سیستمیک بسیار جدی تر از سالهای 1979 ، 1987 یا 2008 است ، زیرا خطر سقوط بازار مشتقات 1.5 تریلیون دلاری بسیار افزایش می یابد.

همانطور که منبع گفت ، هیچگاه مانند فدرال رزرو (فدرال رزرو) در طول تاریخ مداخله ای صورت نگرفته است ، زیرا به ندرت درک شده است که نسبت ذخیره سپرده بانک های تجاری را لغو کرده و امکان گسترش نامحدود اعتبار را برای جلوگیری از گسترش کالاها. سقوط کل مبلغ و مشتقات ناشی از سقوط بازار سهام جهانی.

آن بانکداران فکر می کردند که این کار عملی است ، اما همانطور که می دانیم همه صداها و عصبانیت معنایی ندارند. شبح انفجار مشتقات - در این مورد ، که به دلیل احتمال قبلی بستن تنگه هرمز ایجاد نشده است - هنوز وجود دارد.

ما هنوز درک تأثیر COVID-19 در آینده توربو سرمایه داری نئولیبرال را شروع نکرده ایم. مطمئناً کل اقتصاد جهانی توسط یک قطع کننده مدار موذی و تقریباً نامرئی ضربه خورده است. این ممکن است فقط یک "تصادف" باشد. یا ممکن است به عنوان بخشی از برخی جنجال های جسورانه ، یک اقدام عمومی در مقیاس گسترده ، یک انحصار کامل جغرافیایی و مزیت تمام طیف یک محیط مهندسی اجتماعی ایجاد کند.

علاوه بر این ، در امتداد جاده دشوار پیش رو ، همراه با فداکاری های عظیم و ذاتی انسانی و اقتصادی ، صرف نظر از اینکه سیستم جهانی دوباره راه اندازی شود یا خیر ، یک سوال فوری تر باقی مانده است: آیا نخبگان شاهنشاهی هنوز هم برای ادامه بسیج کل چین تصمیم می گیرند یا خیر؟ جنگ مختلط بهمراه جهت گیری؟

اپیدمی جهانی: وضعیت نخست وزیر انگلیس بهبود می یابد و او می تواند "بنشیند"

روز گذشته 938 مورد مرگ بر اثر ویروس تاج جدید در انگلیس رخ داده است که بیشترین تعداد مرگ در یک روز است. تعداد کل مرگ های ناشی از تاج جدید در انگلیس به 7097 نفر رسیده است.


استفان پوییس ، مدیر پزشکی سرویس بهداشت ملی در انگلستان ، گفت که بیش از 5000 مورد جدید دیروز تأیید شد ، اما تعداد موارد تأیید شده و تعداد بستری ها در بیمارستان تثبیت شده است.



وضعیت نخست وزیر انگلیس جانسون بهبود یافته و او هنوز در مراقبت های ویژه است.



شمار واقعی کشته شدگان نیویورک بیشتر از آمار است

شهردار نیویورک اظهار داشت که تعداد واقعی مرگ و میرها در شهر نیویورک حتی از آمار رسمی بیشتر است زیرا اطلاعات رسمی شامل افرادی نیست که در خانه بدون آزمایش ویروس فوت کرده اند.



تعداد کشته شدگان در ایالات متحده تقریباً به 13000 نفر رسید و تقریباً 400،000 با ویروس تاج جدید تشخیص داده شدند. برخی مناطق با بیشترین تلفات شامل دیترویت ، نیواورلئان و کلان شهر نیویورک است.



شهردار نیویورک گفت که تعداد کشته های تاج جدید در جوامع سیاه پوست و اسپانیایی تبار نیویورک به طور نامتناسبی زیاد است و شهر نیویورک اکنون کمک های اجتماعی به این ساکنان را آغاز کرده است.



داده های اولیه نشان می دهد که سیاه پوستان 28٪ از مرگ های تاج جدید شهر نیویورک را تشکیل می دهند ، اگرچه سیاه پوستان تنها 22٪ از جمعیت شهر نیویورک را تشکیل می دهند ؛ اسپانیایی ها 34٪ از مرگ های تاج جدید شهر را تشکیل می دهند و جامعه اسپانیایی 29٪ از جمعیت شهر.٪



تعداد کشته شدگان تاج جدید اسپانیا به 14 هزار و 500 نفر می رسد

شمار کشته های تاج جدید یک روزه اسپانیا بار دیگر افزایش یافته است. در 24 ساعت گذشته ، 757 نفر کشته شده اند ، در حالی که 743 روز قبل.



در حال حاضر اسپانیا در مجموع 14555 نفر کشته دارد ، که پس از ایتالیا است و دوم در جهان است.



با این حال ، وزیر بهداشت سالوادور ایلا (سالوادور ایلا) گفت که این تعداد هنوز با سرعت کلی مرگ و میر مطابقت دارد. از اواخر ماه مارس ، درصد موارد جدید در روز تقریباً نصف شده و به حدود 5٪ رسیده است.



تعداد کل موارد تایید شده در اسپانیا از 140510 مورد در روز سه شنبه به 146،690 مورد رسیده است.



اتحادیه اروپا در مورد توافق بر سر طرح جدید نجات تاج موفق نیست

وزرای دارایی اتحادیه اروپا نتوانستند در مورد افزایش حمایت اقتصادی از اقتصادی که پس از گفتگوهای شبانه همه گیر شده است ، به توافق برسند. اسپانیا هشدار داد آینده اتحادیه اروپا در معرض خطر است.



بن بست بین کشورهای جنوب اروپا به رهبری ایتالیا که به شدت تحت تأثیر این اپیدمی قرار گرفته اند و کشورهای شمال اروپا به سرپرستی هلند که سیاست های محافظه کارانه ای را در مورد مسائل مالی دنبال می کنند مانع پیشرفت جلسه شد.



در حالی که وزرای اتحادیه اروپا در مورد افزایش کمک اقتصادی بحث می کردند ، بانک مرکزی اروپا هشدار داد که اتحادیه اروپا ممکن است در سال جاری به 1.5 تریلیون یورو (2.6 تریلیون دلار استرالیا) اقدامات مالی برای مقابله با رکود اقتصادی شبه صخره ای ناشی از اپیدمی تاج جدید.



WHO به "تهدید" ترامپ پاسخ می دهد

سازمان بهداشت جهانی در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا ترامپ مبنی بر قطع حمایت مالی ، به ترامپ یادآوری کرد که به وضعیت فعلی اپیدمی تاج جهانی جدید توجه کند و گفت: "اکنون زمان قطع حمایت های مالی نیست."



پیش از این ، ترامپ با انتشار توئیتی با تهدید به مسدود کردن بودجه آمریکا به سازمان بهداشت جهانی گفت: سازمان بهداشت جهانی در مورد موضوع اپیدمی تاج جدید جهانی "به شدت" سر و کله زده است.



اما مقامات WHO از سازمان خود در برابر ادعاهای ترامپ دفاع کردند.



دکتر هانس کلوگه ، مدیر منطقه ای WHO در اروپا ، گفت: "ما هنوز در دوره بحرانی همه گیری جدید تاج هستیم ، بنابراین اکنون زمان کاهش بودجه نیست."



دکتر بروس آیلوارد ، مشاور ارشد مدیرکل WHO ، نیز از روابط بین WHO و چین دفاع کرد و گفت که همکاری بین WHO و مقامات پکن برای درک اپیدمی از ووهان بسیار مهم است.



سلب مسئولیت: حق چاپ این مقاله متعلق به شرکت پخش کننده استرالیا (ABC) است. لطفاً مطمئن شوید که منبع چاپ مجدد را به عنوان "Australian Broadcasting Corporation ABC Chinese" نشان داده و پیوندی را به متن اصلی پیوست کنید. هرگونه نقض حق چاپ ABC ممکن است مسئول باشد.



شرکت پخش استرالیا (Australian Broadcasting Corporation، ABC) یک سازمان ملی پخش عمومی استرالیا است ، مستقل از دولت ، گروه های سیاسی ، سازمان های تجاری یا دیگر صنایع ، هیچ گونه روابط علاقه ای را شامل نمی شود ، سردبیران مستقل هستند و گزارش های خبری عینی و عادلانه ارائه می دهند . ABC چینی سیاست تحریریه ABC را دنبال می کند و اخبار مهم اخبار داخلی و خارجی را از منظر استرالیا گزارش می کند ، امور روز را به طور عمیق تحلیل می کند و برخوردهای دیدگاه های طرف های مختلف را ارائه می دهد.

روسیه ادعا می کند که ایالات متحده آزمایشگاه مخفی سلاح های بیولوژیکی را در جورجیا اداره می کند

مسکو - وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت که به نظر می رسد ایالات متحده در حال کار یک آزمایشگاه مخفی اسلحه های بیولوژیکی در جورجیا است ، ادعا می شود که کنوانسیون های بین المللی را نادیده گرفته و تهدیدی مستقیم برای روسیه است. پنتاگون با عصبانیت این ادعاها را رد کرد.
ادعاهای ویژه مسکو در همان روزی صورت گرفت که مقامات ایالات متحده ، انگلیس و هلند آژانس های اطلاعاتی ارتش روسیه را به برنامه ریزی برای حملات سایبری متعدد متهم کردند.

سرلشکر ایگور کیرولوف ، رئیس نیروهای محافظت در برابر تشعشعات ، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه ، در جلسه توجیهی گفت که آزمایشگاه گرجستان بخشی از شبکه آزمایشگاه های آمریکایی در نزدیکی مرز بین روسیه و چین است.

این ادعاها عمدتاً بر اساس مطالبی از مرکز تحقیقات بهداشت عمومی ریچارد جی لوگر در تفلیس ، جورجیا با بودجه ایالات متحده است. کیرلوف ادعا کرد اسناد منتشر شده توسط وزیر امنیت ملی سابق گرجستان ایگور گئورگادزه نشان می دهد بودجه تأسیسات به طور کامل توسط ایالات متحده تأمین می شود و مالکیت گرجی آن بر روی کاغذ فقط یک پوشش است.
سخنگوی پنتاگون ، اریک پهون ، ادعای Kililov را به شدت رد کرد و گفت که آنها "ابداع کار تخریب و دروغین اطلاعات غلط روسیه علیه غرب" و "بدیهی است تلاشی برای انتقال مردم از بسیاری جهات به رفتارهای بد روسیه توجه دارند."

پهون گفت: "ایالات متحده سلاح های بیولوژیکی را در مرکز لوگار تولید نکرد."

وی گفت: این آزمایشگاه یک مرکز بهداشت عمومی مشترک برای انسان و دامپزشکان است و توسط مرکز ملی کنترل بیماری ها و بهداشت عمومی (NCDC) جورجیا و نه ایالات متحده متعلق و اداره می شود.

پهون گفت: "مأموریت مرکز لوگار کمک به حفاظت از شهروندان در برابر تهدیدات بیولوژیکی و ارتقا health سلامت مردم و حیوانات از طریق تشخیص بیماری های عفونی ، نظارت اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی است که به نفع گرجستان ، قفقاز و جامعه جهانی است."

این مرکز در سال 2013 افتتاح شد و به نام سناتور سابق ایالات متحده ریچارد لوگار نامگذاری شد. قبل از ترک کنگره ، جمهوری خواه ایندیانا بخشی از تلاش مشترک هر دو طرف در ایالات متحده برای کمک به حفاظت از سلاح های هسته ای اتحادیه جماهیر شوروی و سایر زرادخانه های کشتار جمعی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 بود.

کیرولوف روسیه گفت که اسناد منتشر شده توسط Giogaze نشان می دهد که تحت پوشش تحقیقات مدنی ، فعالیت های شیطانی بیشتری در حال انجام است.
وی اشاره کرد که در مطالب GiorGadze مرگ 73 داوطلب که از سال 2015 تا 2016 در آزمایش آزمایشگاهی داروی جدید شرکت کرده بودند ذکر شده است. این ادعا را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

کیرولوف ادعا کرد که این مرگ ها نشان داد که مرکز لوگار از داوطلبان به عنوان خوکچه هندی در یک آزمایش سم کشنده جدید استفاده کرده است.

وی گفت: تعداد زیادی از داوطلبان تقریباً به طور همزمان جان خود را از دست دادند ، این به ما دلیل می دهد که مرکز لوگار در حال بررسی یک ماده شیمیایی یا بیولوژیکی بسیار سمی و بسیار کشنده است.

ژنرال روسی همچنین ادعا کرد که شیوع بیماریهای ویروسی در جنوب روسیه ممکن است به فعالیتهای مرکز لوگار مربوط باشد. وی خاطرنشان کرد که از سال 2007 ، شیوع بیماری تب خوکی آفریقایی (ASF) از گرجستان خسارات زیادی به بخش کشاورزی روسیه وارد کرده است.

کورولوف گفت که کنه های تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو (یک بیماری ویروسی کشنده) نیز به روش غیرمعمولی در چندین منطقه در جنوب روسیه گسترش می یابد. این مورد توسط آزمایشگاه آمریکایی مشکوک است. نشانه دیگری از مشارکت ، اما مدت زمانی مشخص نیست .

وی گفت: به احتمال زیاد ایالات متحده توافق های بین المللی را نادیده گرفته و پتانسیل بیولوژیکی نظامی خود را تحت عنوان مطالعه روش های حفاظت و انجام سایر مطالعات صلح آمیز افزایش می دهد.
وی گفت که GiorGadze حق ثبت اختراع آمریکا را در سند بدون سرنشین که حشرات آلوده را گسترش می دهد ، منتشر کرد. سایر اختراع ثبت شده شامل پرتابه هایی است که عوامل شیمیایی و بیولوژیکی را حمل می کنند.

کیرولوف گفت: "چنین تحقیقاتی با تعهدات بین المللی واشنگتن در مورد منع استفاده از سلاح های بیولوژیکی و سمی سازگار نیست." "یک سوال منطقی این است که چرا این اسناد در مرکز تحقیقات بهداشت عمومی لوگر ذخیره می شود. امیدواریم پاسخ مشخصی از جورجیا و ایالات متحده دریافت کنیم."

وی خاطرنشان کرد: روسیه نگران کمسیون ارتش آمریکا برای جمع آوری مواد ژنتیکی از مردم مناطق مختلف روسیه از جمله قفقاز شمالی است و از هدف این پروژه مطمئن نیست.

ژنرال با بیان اینکه آزمایشگاه گرجستان "تنها بخش کوچکی از برنامه های گسترده بیولوژیکی ارتش و بیولوژیک ایالات متحده است" ، افزود که ادعا می شود پنتاگون آزمایشگاه های دیگری در کشورهای همسایه روسیه دارد.

کورولوف گفت: "موقعیت این آزمایشگاه ها تصادفی نیست." وی این امکانات تحقیقاتی را "منبع تهدیدهای بیولوژیکی مداوم" برای روسیه و چین توصیف کرد.
——

این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد ایندیانا سناتور سابق ریچارد لوگار هنوز زنده است و هنگام ترک کنگره مرکز تأسیس شده است.